سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید توری به روش اتوماتیک و کاربرد آنها

 

 

توری یکی از محصولات بسیار کاربردی و مفید در زندگی روزمره است. همان طور که می‌دانید انواع مختلفی از توری ها وجود دارند و روش‌های تولید آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. همچنین لازم است ذکر کنیم که روش‌های تولید توری و ویژگی های این محصول از جمله ابعاد، به کارگیری مواد اولیه مناسب و مرغوب، در کیفیت نهایی محصول نقش به سزایی دارد.

  به طور کلی می توان بیان کرد که فرایند تولید توری به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می‌شود. در ادامه سعی داریم شما را با روش تولید توری به صورت اتوماتیک و همچنین انواع توری هایی که با این روش تولید می شوند آشنا کنیم.

منبع: صنایع مفتولی تورگستر 

شیوه تولید توری به روش اتوماتیک

برای تولید توری به روش اتوماتیک لازم است از مفتول گالوانیزه استفاده شود. لازم به ذکر است که این مفتول‌ها دارای ضخامت‌های متنوعی هستند و به طور معمول، مفتول طبق سفارش مشتری با استحکامی که در نظر دارد، تهیه و تولید می‌شوند.

 

در ابتدای این کار از آن جایی که بسته ‌بندی مفتول‌ها به صورت قرقره‌ای است، لازم است انحناهایی که در آن ها به وجود آمده است توسط دستگاهی صاف شود و همچنین در این مرحله در صورت نیاز مفتول ها را روکش دهی می کنند. در صورتی که روکش دهی بر روی مفتول ها صورت بگیرد دیگر نیازی به رنگ آمیزی نیست.

 

     مرحله بعدی قرار دادن مفتول‌ها در دستگاه اتوماتیک است تا برش داده شده و به یکدیگر پیچ داده شوند. در این مرحله برای این که از جدا شدن مفتول ها از یکدیگر جلوگیری کنند، آن‌ها را به کمک سیم پیچ اتوماتیک محکم می‌کنند.  در مرحله آخر تولید توری به روش اتوماتیک، توری بافته شده و برش خورده، به قسمت بالا جابجا می‌شود و رشته‌های جدید مفتول‌ها در این دستگاه‌های ویژه قرار می‌گیرند و ردیف جدیدی از توری بافته می‌شود. عملیات فوق دفعات زیادی صورت می گیرد تا توری ساخته شود.

 

کاربرد انواع توری‌های فلزی

توری های فلزی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد‌های گوناگونی دارند از جمله این کاربرد‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

?        به منظور غربال کردن انواع حشرات موذی و جلوگیری از وارد شدن آنها به داخل ساختمان توری فلزی را در پنجره نصب می کنند.

?        برای حفاظت در برابر اشعه فرکانس رادیویی از این توری‌ها استفاده میشود.

?        در برنامه‌های کاربردی مانند موانع ایمنی، نرده های امنیتی، ظروف ذخیره سازی، تقویت بارهای سنگین و… استفاده می شوند.

 

انواع توری‌های فلزی

 

توری‌های فلزی دارای انواع مختلفی هستند. بسته به این که توری‌ها به روش دستی یا اتوماتیک ساخته شوند دارای انواع گوناگونی هستند. انواع توری‌ها به شرح زیر هستند:

1.     توری مرغی

2.     توری فرنگی

3.     مش جوشی

4.     توری گابیون

5.     توری پرسی

6.     توری حصاری

7.     توری لوزی

8.     پایه فنس

 

نحوه تولید توری گابیون

برای تولید و ساخت توری گابیون نیز لازم است از مفتول گالوانیزه استفاده شود و نوع مفتول مورد استفاده در توری‌های گابیون، گالوانیزه گرم است. از آن جایی که این توری به منظور جلوگیری از ریزش سنگ در جاده‌ها به کار می‌رود، چشمه‌های این توری کوچک است. همچنین لازم به ذکر است که گابیون‌ها در برخی مواقع همچون فضاهایی که امکان تولید وجود داشته باشد، به صورت مکانیکی ساخته می‌شوند.

 

 در خصوص بسته بندی این توری ها لازم است ذکر کنیم که بسته بندی توری‌های گابیون به صورتی است که واحدهای گابیونی در لایه‌های فشرده و وزن تقریبی 800 کیلوگرم، با ارتفاع تقریباً دو در یک و نیم متر انجام می‌شود.

توری حصاری چیست؟

توری حصاری یا به عبارت عمومی‌تر فنس یکی از انواع توری فلزی است. این نوع توری نیز همانند دیگر توری هایی که به روش اتوماتیک ساخته می شوند از ورق‌های گالوانیزه گرم یا سرد و یا با فولاد ضد زنگ تولید می‌شود.

 این توری به علت جنس خوب و عالی فولاد آن دارای دوام و کیفیت بالایی است. از دیگر مزایای توری حصاری می‌توان به این نکته اشاره کرد که از آن جایی که این توری روکشی از فلز مس دارد، در هر نوع شرایط آب و هوایی نه زنگ می‌زند و نه خورده می‌شود و به بهترین شکل ممکن با کیفیت و مرغوب باقی خواهد ماند. در روش تولید فنس با دستگاه اتوماتیک ، در ابتدا از مفتول گالوانیزه مفتول تهیه می‌کنند. سپس انحنا‌ی این مفتول را باز کرده و آن را روکش کرده یا رنگ می‌زنند.


بعد از روکش دادن یا رنگ کردم، این ورق‌ها را توسط هوا خنک می کنند، پس از نجام این اعمال مفتول به بخش توری بافی وارد می‌شود. در این بخش توری بافته می‌شود.

 

توری مش جوشی چیست؟

توری مش جوشی یکی از انواع توری است که از جوش دادن میلگرد‌ها به صورت عمودی و افقی به وجود می‌آید. برای ساخت این توری لازم است در ابتدا مفتول سیاه خام با دستگاه و فرآیند کشش آماده شده و پس از آن توری مش جوشی تهیه خواهد شد.

این توری دارای دو نوع ساده و آجدار است. از جمله موارد استفاده این نوع توری می‌توان به استفاده آن در ساختمان سازی برای اثبات کف سازی و همچنین استفاده از آن برای مستحکم کردن پی ساختمان اشاره کرد.

 

توری پرسی چیست؟

توری پرسی دسته‌ای از انواع توری‌ها هستند که از مفتول‌های گالوانیزه و آهن تولید می‌شوند که به این منظور لازم ایت این مفتول‌ها در هم بافته و تابیده شوند. ابعاد چشمه و سایز مفتول های این توری‌ها متغیر است. به طور معمول ابعاد و سایز چشمه آنها بین 2 تا 6 سانتی متر و سایز و اندازه مفتول‌های به کار رفته برای ساخت این توری‌ها بین 3 تا 5 میلی متر متغیر است.

میتوانید بخوانید: خرید توری پرسی

 

سخن پایانی

توری‌های فلزی یکی از وسایلی هستند که در زندگی امروزه کاربرد‌های فراوانی داشته و در صنایع و کار‌های مختلفی همچون ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارند.

 به طور کلی توری‌ها در کارخانه‌ها به دو صورت اتوماتیک و دستی تولید میشوند. از جمله توری‌هایی که به روش اتوماتیک تولید می‌شوند می‌توان به توری لوزی، پایه فنس، توری پرسی و توری گابیون اشاره کرد. در متن بالا سعی کردیم شما را با روش ساخت توری‌های فلزی، انواع این توری‌ها و همچنین کاربرد‌های آن‌ها آشنا کنیم.